העתיד כבר כאן – בואו ללמוד את מקצוע העתיד!
מגמת הנדסת תוכנה ומדעי המחשב הינה מגמה בעלת מוניטין רב.
המגמה, כמו עולם ה- HiTech, בוחנת ומעדכנת את עצמה באופן מתמיד על מנת לשמור על
רלוונטיות לטווח קצר-בינוני ואף צופה את פני העתיד.
הניסיון והגיוון של צוות מורי המגמה: יוצאי אקדמאי, תעשיה וצה"ל, מאפשר לתת מענה מיטבי לצרכי התלמידים בכל תחומי המקצוע ומעבר לכך. מגמת הנדסת התוכנה ומדעי המחשב מציעה לתלמידי התיכון להיחשף ולהעמיק את הידע במקצוע העתיד כבר עכשיו.
התלמידים ילמדו לחשוב באופן יצירתי ("מחוץ לקופסא"), מחד, ובאופן לוגי מכוון פתרון בעיות, מאידך. זאת בקצב לימוד מותאם, תוך "תפירת חליפה אישית" לתלמיד: תרגילים ברמות שונות, שעות פרטניות וכו'.
במסגרת הלימודים במגמה, התלמידים יפתרו בעיות הדורשות מענה אלגוריתמי, ילמדו יסודות מדעי המחשב, יבקרו במעבדות מדעי המחשב וישמעו הרצאות ממובילי התחום בטכניון, יבקרו בחברות HiTech , ישתתפו בתחרויות ארציות, תחרויות גיימרים ,האקתונים ועוד.
המגמה מציעה 2 מסלולים:
- מדעי המחשב
- הנדסת תוכנה
מדעי המחשב
לימוד מושגי יסוד של מדעי המחשב.
מטרת הלימוד אינה הכשרה מקצועית ואף לא הקניית מיומנויות טכנולוגיות, כגון לימוד שפת תכנות על בוריה.
שפת C# נבחרה כסביבת העבודה להמחשת העקרונות העיוניים.
דרישות קדם: מיומנות בסיסית בעבודה עם מחשב.
דרישות קבלה למגמה:
- מתמטיקה 4 יח״ל בציון של מעל 80
לימוד המגמה מחולק ל-3 שנות הלימוד:
- כיתה י׳ – יסודות מדעי המחשב 1
- כיתה יא׳ – יסודות מדעי המחשב 2
(הערכה חלופית המהווה 30% מציון הבגרות במקצוע, בנושא המשתנה מעת לעת בהתאם להחלטת צוות מורי מדעי המחשב בבית הספר)
- כיתה יב׳ – מבני נתונים, מודלים חישוביים בסוף שנה יוגשו התלמידים לבחינת – בגרות עיונית על הנושאים אותה למדו החל בכיתה י' ומהווים 70% מציון הבגרות במקצוע.
הנדסת תוכנה
המגמה מורכבת מלימוד 5 יח״ח מדעי המחשב + 5 יח״ל פרויקט גמר אישי
(בתעודת הבגרות מופיעים שני ציונים נפרדים)
הכנת פרויקט גמר אישי עליו נבחנים בבחינת בגרות חיצונית (בוחן המגיע לבחון את התלמידים על הפרויקט) המהווה 5 יח"ל.
כיצד מורכב ציון הבגרות?
- כיתה י׳ – יסודות מדעי המחשב והערכה חלופית המהווה 30% מציון הבגרות במקצוע, בנושא המשתנה מעת לעת, בהתאם להחלטת צוות מורי מדי המחשב בבית הספר
- כיתה יא׳ – בחינת בגרות עיונית (70%) – בסוף השנה, יוגשו התלמידים לבחינה על הנושאים אותם למדו מכיתה י׳: OOP – מבני נתונים, מודללים חישוביים או תכנות מונחה עצמים.
- כיתה יב׳ – עבודה על פרויקט גמר אישי ובחינת בגרות חיצונית המהווה 5 יח״ל. בסוף השנה ייגשו התלמידים לבחינה וייבחנו על הפרויקט שבנו במהלך כיתה י״ב
דרישות קבלה למגמה:
- מתמטיקה 5 יח״ל
- ציון 90 ומעלה בהערכה חלופית בה ייבחנו בסוף כיתה י׳
- לימודי 5 יח״ל הראשונות לפי התכנית של מדעי המחשב
מטרת הלימודים ביחידות השונות זהה:
- חשיפת התלמידים הלומדים מדעי המחשב באופן מוגבר, לגישה המודרנית בתחום
עיצוב תוכנה ותכנות: תכנות מונחה אירועים, תכנות מונחה עצמים, גרפיקה וממשק
משתמש
- הקניית ידע מקיף בתכנות בגישה החדשה והכרת העקרונות והמנגנונים העיקריים:
מחלקות, העמסה, הגדרה מחדש, המרות
- פיתוח יכולת החשיבה המופשטת בעזרת הרעיונות המתקדמים של הגישה והתמודדות עם אתגרים שונים ופתרון בעיות
- הקניית ידע וביטחון ביכולת ללמוד נושאים חדשים בשיטה מודרנית למידה בעזרת –
פרויקטים, תוך ביצוע חקר אישי ושימוש במקורות מידע מגוונים, בדגש על אינטרנט
- בוגרי המגמה לא ידעו רק את מה שלימדו אותם, אלא בעיקר את מה חקרו לבדם (בהכוונה ובעזרת המורים) לצורך פתרון בעיות / מטרות שהוגדרו לפרויקטים
- תכנות בשיטת Model-View-Controller או בשם המקוצר שלה MVC